WatercoatIvan.blogg.se

Det är jag som är Ivan, en Portugisisk vattenhund som ibland kallas för Ivan den förskräcklige...

Inskolning

Publicerad 2014-03-25 14:29:00 i Ivan,

Fattar ni att jag har varit på inskolning på Pilebackens dagis, först i fredags sen igår! Jag fattar ingenting, massor med hundar i olika rum och dem pratar hela tiden. Sjunger skulle jag nog vilja säga istället för det är minsann många olika stämmor. Jag hänger på för jag älskar att sjunga.
Matte säger att jag ska vara på dagiset när matte och husse ska åka på semester och fira husses födelsedag. Vad nu det betyder, men hur som helst så ska det bli kul, tror jag. Jag har ju bara varit där på dagen men tydligen ska jag även sova där när dem är iväg. Utan matte, hur ska jag kunna sova? Matte brukar ha sin hand i min tass på nätterna så det kommer jag att sakna lite men det är nog mest matte som får svårt att sova, haha.
På dagiset börjar dagen med frukost på rummet, därefter går vi ut i olika grupper och leker i trädgården under förmiddagen. Klockan 12-13 är det lunch på rummet och därefter vila. Eftermiddagen börjar med lek i trädgården och dagismatten går promenader med oss i omgångar, hon kan ju inte ha med oss allihopa, vi är ju dock minst 15 stycken. När dagismatte går promenader är praktikantmatte kvar hos oss i trädgården. Några lite tröttare och äldre dagiskompisar orkar inte vara med hela tiden så dem får lov att vila på sina rum. Men jag orkar, jag är full av liv och bus!
Föresten, jag har nog inte berättat att vi var i Simrishamn i lördags, matte och husse köpte ett konstigt hus på hjul, skitkul, den satt fast bakom vår bil hela resan hem. Mer om den en annan gång...
Ett rum på dagiset (inte mitt för jag har en mycket mysigare säng...)
Här ligger Pilebackens hundpensionat/dagis
 
 

Kommentarer

Postat av: Fanny

Publicerad 2014-04-04 14:49:51

Hej Ivan!
Hoppas du haft en bra vistelse på dagiset! Hur har du det nuförtiden? Händer det något spännande? :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ivan

Jag och mina sex syskon krystades ut den 19 maj 2013. Min födelseort Frillesås byttes mot Krågeholm när jag var åtta veckor och numera delar jag hem med två röda kattpojkar, ja förutom matte och husse så klart. Jag och min matte kommer att skriva parallellt här, mest blir det nog från min synvinkel för det är jag som bestämmer...

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela